Nationale-Nederlanden maakt kennis op het gebied van sociale zekerheid toegankelijk via de iPhone

by

Over het algemeen houdt Finno redelijk bij welke nieuwe apps er door de financiële sector worden voortgebracht. De nieuwe app van Nationale-Nederlanden is Finno echter geheel ontgaan.  Adriaan Frijters, directeur Nationale-Nederlanden Zakelijk vertelt in een persbericht het volgende over de iPhone app.

“Nationale-Nederlanden vindt het belangrijk om inzicht en kennis van nieuwe ontwikkelingen in de verzekeringswereld te delen met haar klanten, en de kennis-site WWJATB speelt daar een belangrijke rol in. De iPhone applicatie die we hebben ontwikkeld is wat mij betreft een mooi, eigentijds voorbeeld van hoe je inzicht en kennis nog beter toegankelijk maakt voor de consument.”

Wat vindt Finno van deze iPhone app?

De iPhone app van Nationale-Nederlanden lijkt voort te komen uit een me too gedachte. Nationale-Nederlanden keek om zich heen, zag verschillende banken en verzekeraars een iPhone app lanceren en dacht: dat willen wij ook. Ik ben het niet vaak eens met Steve Ballmer van Microsoft, maar als ik de app van Nationale-Nederlanden zie begrijp ik een beetje wat hij bedoelde met:

“Let’s face it, the Internet was designed for the PC. The Internet is not designed for the iPhone. That’s why they’ve got 75,000 applications – they’re all trying to make the Internet look decent on the iPhone.”

Nationale Nederlanden heeft niets anders gedaan – zo lijkt het – dan het op de iPhone toegankelijk maken van de content afkomstig van hun internetsite www.wetenwaarjeaantoebent.nl, Zoals ze in hun persbericht zelf zeggen:

“De app van WWJATB is bedoeld om een extra dimensie te geven aan de site en deze ‘onderweg’ ook toegankelijk en bruikbaar te maken.”

En dat terwijl er zoveel meer mogelijk is met de iPhone. De app van Interpolis had als inspiratie kunnen dienen. Omdat Finno ook graag opbouwend wil zijn in haar kritiek, hierbij een aantal suggestie voor deze app en een mogelijk te ontwikkelen app.

De WWJATB-internetsite is vooral bedoeld voor verzekeringsadviseurs, partijen die ondernemers in het MKB en grote(re) ondernemingen adviseren op het gebied van Verzuim en Re-integratie, zoals Accountants en HR-managers en anderen werkzaam in het veld van sociale zekerheid en tot slot voor medewerkers van Nationale-Nederlanden. Ik vraag mij af hoeveel van deze professionals een iPhone hebben en onderweg de tijd hebben of nemen om deze content tot zich te nemen. Mijns inziens zou de app meer in de vorm van een naslagwerk (met relevante facts & figures) gegoten moeten worden en vooral veel rekentools moeten bevatten, die vooral interessant zijn voor de verzekeringsadviseurs, die bij klanten zitten. Natuurlijk kan die verzekeringsadviseur ook zijn laptop pakken om aan het rekenen te slaan, maar een iPhone is er sneller bijgepakt.

Mocht Nationale-Nederlanden nog een app willen ontwikkelen voor de consumentenmarkt, dan kunnen ze wellicht doorborduren op de Interpolis Schadehulp App. Wat denken jullie van een app Nationale-Nederlanden helpt genaamd? Niemand heeft een positief gevoel bij verzekeringen. Je moet je namelijk verzekeren tegen iets, waarvan je hoopt dat het zich niet voordoet (brand, arbeidsongeschiktheid, overlijden, et cetera.). Als de schade zich dan toch voordoet, dan zou het prettig zijn als je verzekeraar je snel en adequaat helpt bij de afhandeling van schade. De Nationale-Nederland helpt app kan uiteraard de functies bieden zoals die van de Interpolis Schadehulp app, maar ook andere hulp bij andere schades bieden. Ze zouden allerlei schademeldingen (brand, gestolen fototoestel, et cetera) efficiënt via de iPhone kunnen laten verlopen en de verzekeringsnemer ook direct instructies kunnen geven wat te doen op dat moment (is er bijv. een Politie-aangifte nodig voor het gestolen fototoestel?). Er zijn ongetwijfeld allerlei handige hulpmiddelen te bedenken waarmee Nationale-Nederlanden haar klanten met een iPhone echt helpt. Dat is nou het Nederland van… Finno.

Share

Tags: , , ,

Eén reactie to “Nationale-Nederlanden maakt kennis op het gebied van sociale zekerheid toegankelijk via de iPhone”

  1. gijsbertkoren Says:

    Goede recensie en voorstellen voor verbeteringen! Toch jammer dat NN net als ING een vergelijkbare fout maakt: een vrij nutteloze app op de markt brengen! Toegegeven: hij ziet er wel beter uit dan de ING app.. Improvement lies ahead of us 🙂

Plaats een reactie